De dienst burgerzaken (bevolkingsdienst, burgerlijke stand en vreemdelingendienst) bouwt vanaf maandag 11 mei haar dienstverlening stapsgewijs weer op. In eerste instantie helpen we je zoveel mogelijk verder via telefoon, e-mail of het e-loket. Is het écht nodig om langs te komen? Pas dan maken we telefonisch een afspraak.
> Tot 11 mei kon je bij de dienst burgerzaken enkel terecht voor dringende dienstverlening.
> Vanaf maandag 11 mei: dringende dienstverlening wordt aangevuld met volgende verrichtingen:
· rijbewijzen (uitgezonderd hernieuwing naar bankkaartmodel)
· speciale adreswijzigingen
· afsluiten en beëindigen wettelijke samenwoonst
· bepaalde dossiers vreemdelingen (afhankelijk van de verblijfsprocedure)
> Vanaf maandag 25 mei: alle verrichtingen worden hervat waaronder: afhalen van documenten en attesten, aanvragen reispaspoort, euthanasieverklaringen, aanvragen rijbewijs (na opening examencentra), aanvragen kids-ID, aanvragen Belgische nationaliteit, inschrijving nieuwkomers uit het buitenland (na opening grenzen),…
Dienst burgerzaken is telefonisch bereikbaar:
· Maandag tot en met vrijdag: van 9 tot 12 uur
· Maandag, dinsdag en woensdag: ook van 13.30 tot 16 uur
· Donderdag: ook van 16 tot 19 uur
E-loket
Gebruik zoveel mogelijk het e-loket voor het aanvragen van attesten, aangifte adreswijziging,… Dit kan via www.gemeentemol.be > e-loket.