Wie bezorgd jan ten laatste volgende week een mooie passende foto van het event? De mooiste foto wordt geplaatst. Alvast dank bij voorbaat, een kleine attentie is voorzien.
Mol – De handelaars rond het Rondplein in Mol hebben zich verenigd om de bewoners en bezoekers correct én positief te informeren over de huidige werkzaamheden op en rond het plein. Onder impuls van Mattias van Huis Hardies – die 20 jaar geleden al een gelijkaardig initiatief nam – werd een opvallende flyer uitgebracht in naam van alle betrokken zaken.
Met de flyer willen de handelaars vooral één belangrijke boodschap verspreiden: “We krijgen een nieuwe, grotere parking – met meer groen, én een wandel- en fietsboulevard eromheen.” De gemeente Mol reageerde enthousiast op het initiatief en ondersteunt het project dan ook volledig.
Naast de flyer zetten de handelaars volop in op sociale media, met gedeelde stories en berichten die via een gezamenlijke aanpak zoveel mogelijk mensen willen bereiken. Voor de creatieve en digitale uitwerking werd samengewerkt met Joy Van Akkeren van The Joy of Merketing – een Molse onderneemster, zelf woonachtig op het Rondplein en gepokt en gemazeld in sociale media.
Braderij krijgt kleurrijke boost
Ook tijdens de jaarlijkse braderij zetten de handelaars het Rondplein letterlijk in de kijker. Met een fuchsia loper van 150 meter lang op de noordzijde van het plein, een extra loper van 100 meter richting café De Mèt, kleurrijke slingers en speelse skydansers, zorgen ze voor een feestelijke sfeer – ondanks de tijdelijke hinder van de werken.
“Vanaf november kunnen we met z’n allen genieten van een prachtige, vernieuwde parking,” klinkt het vastberaden. “Tot dan blijven we zichtbaar, bereikbaar en vooral verbonden.” Of zoals de Mollenaars het zeggen:
“We stoa erveur en we moete erdeur – moar ’t zal weer schoën zen.”